Kvällstidningarnas upplagor backar

I en artikel idag i mediabranschtidningen Resumé nämns det att tidningen Aftonbladet backade med 21 700 exemplar. Expressen backar ännu mer men ingen siffra har offentligjorts. Dock nämner ändå Resumé att minskningen ligger på omkring 8-9 procent. Aftonbladet bekräftar att det är konkurrensen med gratistidningen Metro och lanseringen av Aftonbladets egna gratistidning Punkt SE som lett till de minskade intresset i tidningens kvällsupplaga. En annan förklaring sägs vara att 60 procent av den svenska befolkningen nu har bredband och att Aftonbladets nättidning Aftonbladet.se ligger bakom den sjunkande upplagan.

Till artikel i Resumé

0 Responses to “Kvällstidningarnas upplagor backar”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: