Communities används i sörjeprocessen, Besökarsiffror kan vara uppblåsta och Reklamen har blivit för orelevant

Communities används i sörjeprocessen
Aftonbladet har uppmärsammat att de som fallit offer för dödskjutningarna i Virginia hedras nu på MySpace och Facebook.

Besökarstatistik kan vara 150 procent för hög

Beta Alfa berättar att besökarstatistiken ibland kan vara missvisande med upp till 150 procent. Commscore som gjort undersökning visar på statistik att 3 av 10 amerikaner raderar cookies i sin webbläsare och därmed skapar en uppblåst besökarstatistik.

Reklam har blivit för orelevant
I tidningen Resumé säger Linus Karlsson på Mother, New York att det största problemet med reklam är att den inte är relevant eller engagerande. Han menar också att reklam är tillräcklig irriterande som den är:

/…/Poängen är att det är oväsentligt vad människor tycker om ett varumärke. Det enda som betyder något är vad ett varumärke kan få människor att känna om sig själva.

0 Responses to “Communities används i sörjeprocessen, Besökarsiffror kan vara uppblåsta och Reklamen har blivit för orelevant”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: