Fritidsledare arbetar med unga på internet, Reklam textas, Joost släpps i slutet av maj, Prime vs Dagens Media

Fältassistenter och fritidsledare arbetar med unga på internet
I en artikel i Dagens Nyheter framkommer det att de yrkesgrupper som fältassistenter och fritidsledare som arbetat med möta ungdomar på stan och på fritidsgårdar nu också börjat arbeta med att möta dem i internetcommunitys som Playahead och Lunarstorm. I artikeln menar man att fler unga flyr gator och torg och spenderar mer tid på nätet och därför har de personer som arbetar med unga även börjat med sin stödverksamhet på internet. Det nämns också att Tjejjouren har startat upp en nätbaserad verksamhet och att Fryshuset arbetar med att starta upp sitt projekt, Nätvandrarna.

Reklam textas
I en artikel i Resumé berättas det att Hörselskadades Riksförbund, HRF, kommer den 9:e maj gå ut i en kampanj för att lyfta upp problemet med för människor med hörselskador och deras situation i vardagen. 1 150 000 i Sverige hör dåligt och därför anses det även viktigt att reklam textas för att kunna nå denna målgrupp. Kampanjen har startats samtidigt som TV4 nu kommer att börja med att texta reklam.

Joost på väg att släppas
E24 har skrivit en artikel om Niklas ”Skype” Zennströms nya projekt Joost. Det nya programmet Jost som är en internetbaserad TV-tjänst kommer släppas för nedladdning i slutet av maj.

Prime vs Dagens Media
Journalisten Rolf van den Brinks krönika om vem som har störst makt – honom eller Carl Fredrik Sammeli, VD på PR-byrån Prime – är något som legat ute ett tag på i nätupplagan av Dagens media . För er som inte har läst Brinks benchmark mellan Dagens Media och Prime – gör det.

/…/ Då slog det mig att det var han och inte jag som hade kommit längst. Det slog mig, att pr-byråer, kanske har större makt än medier, det slog mig att Carl Fredrik och inte jag kunde sätta agenda. (Dagens Media)

Klicka här för att läsa mer.

0 Responses to “Fritidsledare arbetar med unga på internet, Reklam textas, Joost släpps i slutet av maj, Prime vs Dagens Media”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: